Sport

Sejauh manakah kekuatan skuad Chelsea musim depan?

Selepas 2 tempoh pemindahan membeli-belah yang gila, Chelsea masih tidak mahu berhenti. Mereka juga mungkin merekrut lebih banyak bintang baharu pada musim panas 2023 untuk benar-benar membuat perubahan.

Bos baharu Chelsea, Todd Boehly telah membelanjakan lebih daripada setengah bilion pound untuk pemain.

Jutawan Amerika itu mengambil alih tugas daripada Roman Abramovich pada Mei lalu dan membuang sedikit masa untuk memberi impak besar kepada pasaran perpindahan.

Enzo Fernandez memecahkan rekod perpindahan British dengan menyertai The Blues dengan harga £107 juta pada hari terakhir.

Dia menjadi pemain Chelsea kelapan yang tiba pada jendela perpindahan Januari, berikutan pemain seperti Mykhailo Mudryk, Benoit Badiashile dan Joao Felix.

Fernandez, Mudryk dan Badiashile semuanya akan menjadi tonggak utama pasukan Graham Potter untuk masa hadapan.

Dan Felix boleh menyertai sepenuhnya skuad Chelsea musim depan jika The Blues memutuskan untuk membeli secara kekal.

Jika itu berlaku, kelab itu hampir pasti akan mempunyai trio penyerang serba baharu pada permulaan kempen 2023/24 berbanding yang mereka gunakan pada penghujung 2022.

Itu kerana RB Leipzig dan bintang Perancis, Christopher Nkunku dikatakan telah menandatangani kontrak untuk menyertai Chelsea dengan harga £53 juta pada musim panas.

Dia boleh ditugaskan untuk mengetuai pertuduhan itu, bersama Mudryk dan Felix. Fernandez akan bermain di belakang mereka di bahagian tengah.

Dan bintang Argentina itu boleh disertai oleh sasaran musim panas Declan Rice dan Moises Caicedo.

Kapten West Ham, Rice, 24, dan bintang Brighton, Caicedo, 21, kedua-duanya telah dikaitkan dengan Chelsea dan Arsenal.

Tetapi Boehly telah menunjukkan dia tidak takut untuk berfoya-foya dan boleh menewaskan Gunners.

Ini bermakna satu set 6 di hadapan yang terdiri sepenuhnya daripada pemain yang ditandatangani pada 2023.

Tetapi di bahagian pertahanan, terdapat lebih banyak peluang untuk kestabilan, dengan bek sayap Ben Chilwell dan Reece James dijangka mengekalkan posisi mereka.

Penjaga gol Kepa Arrizabalaga adalah satu lagi pilihan yang masih dipercayai, dengan Thiago Silva menyediakan pasukan dengan ketua yang berpengalaman bersama pemain baharu Badiashile.

Walaupun membelanjakan semua wang, Chelsea berada dalam bahaya untuk tidak menyertai Piala Eropah.

Mereka berada di tangga ke-10 dalam carta Liga Perdana, tetapi masih mempunyai peluang untuk memenangi Liga Juara-Juara ketika mereka bersedia untuk perlawanan pusingan 16 menentang Borussia Dortmund.

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…