Sport

Mohamed Salah dikecewakan oleh rakan sepasukan Liverpool ketika Real Madrid mendedahkan realiti Jürgen Klopp

Liverpool mengalami kekalahan di tangan Real Madrid walaupun Mohamed Salah memberikan segalanya, dan Jürgen Klopp perlu menunjukkan kepada pemainnya realiti yang pahit.

Tiada tular media sosial yang bersumpah membalas dendam daripada Mohamed Salah kali ini. Kali ini, pemain Mesir itu berusaha untuk membalas dendam atas kesengsaraan yang dialami Real Madrid di atas padang, dan di atas padang sahaja. Tetapi itu pun tidak mencukupi.

Kebenaran yang kejam ialah untuk seketika yang singkat, ia kelihatan seperti mungkin. Ketika malam Anfield yang riuh rendah mengalu-alukan pasukan Liverpool yang berprestasi, 15 minit pertama menunjukkan persembahan vintaj. Menekan tanpa henti. Orang ramai melantun. Serangan demi serangan ke atas pertahanan Real Madrid.

Fan keu gọi trao giải Puskas cho bàn mở tỷ số của Nunez

Di tengah-tengah semuanya adalah Mohamed Salah. Dia terus menganyam pertahanan Real Madrid, menyebabkan masalah berkali-kali. Hantaran berwajaran cemerlangnya yang membuka jaringan untuk The Reds, dengan Darwin Núñez melakukan penyudah yang menakjubkan untuk melakukan keadilan hantaran Mesir itu.

Kemudian melalui sentuhan nasib, Salah menemui bahagian belakang jaring, dan seterusnya mencipta sejarah, menjadi penjaring gol terbanyak Liverpool dalam pertandingan Eropah. Jika dia belum mengukuhkan namanya sebagai ikon dan antara yang terbaik dalam sejarah kelab, itu pasti akan berlaku.

Tetapi bukan hanya gol dan bantuan daripada Salah yang menjadikan persembahannya menentang Real Madrid sebagai sesuatu yang vintaj. Ia adalah persembahan keseluruhannya. Dia menyempurnakan gelecek terbanyak (4) dan mencipta peluang terbanyak (3) daripada sesiapa sahaja di atas padang. Dan itu walaupun Real Madrid menjaringkan lima gol pada malam itu.

Realiti yang pahit ialah Salah kecewa dengan kesilapan rakan sepasukannya. Dia paling bersinar dalam pasukan Liverpool, tetapi seorang lelaki tidak boleh melakukannya sendiri. Lagipun, dia adalah manusia, bukan dewa halus yang mampu menggunakan kuasa di luar alam ini.

Mohamed Salah Liverpool Real Madrid

Pasukan Jürgen Klopp telah banyak mundur dalam tempoh semusim, dan sementara Salah diletakkan dalam kurungan yang sama, perlawanan malam Selasa menunjukkan dia tidak boleh diletakkan dalam kategori yang sama. Salah masih antara pemain terbaik dunia. 19 gol dan sembilan assistnya musim ini dalam hanya 34 perlawanan adalah buktinya.

Tetapi untuk memastikan dia dapat beraksi pada tahap terbaik, Klopp perlu membina semula pasukan di sekelilingnya. Real Madrid telah pun mendedahkan dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara musim lalu bagaimana pasukan Liverpool ini memerlukan penyegaran. Kali ini, pasukan Carlo Ancelotti bukan sahaja mendedahkan keperluan untuk penyegaran, tetapi pengubahsuaian lengkap di Anfield.

Klopp phải điều tra sự bất thường sau trận thua lượt đi vòng 1/8 C1

Klopp mempunyai tugas yang sukar di tangannya. Bukan sahaja menuju ke pusingan kedua, di mana keajaiban masih mungkin, tetapi untuk masa depan jangka panjang kelab. Dia telah membina pasukan dari awal sebelum ini, tetapi dia tidak pernah membina semula pasukannya sendiri. Dia tidak perlu mengucapkan selamat tinggal kepada pemain yang telah bekerja dengannya selama ini hanya kerana mereka telah memenuhi jangka hayat mereka.

Itulah yang mesti dia lakukan sekarang. Salah menunjukkan ketika menentang Real Madrid dalam detik-detik singkat bahawa pasukan ini mampu melakukan lebih banyak lagi, dan sudah tiba masanya untuk Liverpool sekali lagi memberinya kuasa untuk menggunakan semua kualitinya sekali lagi.

Tidak pernah ada jendela perpindahan yang begitu penting seperti yang akan datang pada musim panas ini. Dengan kontrak Salah akan tamat pada 2025, bukan hanya nasib Liverpool yang bergantung pada keseimbangan tetapi nasib pemain Mesir itu sendiri. Satu lagi musim buruk, dan dia mungkin tidak begitu berminat untuk bertahan di kelab itu, dan pemergian seperti itu adalah satu yang Liverpool mahu elakkan.

Related Posts

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…

Rory McIlroy shot leaves golf fans in awe after using his club backwards at BMW PGA

Rory McIlroy is back in action at this week’s BMW PGA Championship at Wentworth, and he showed why he is one of the world’s best players when using…

LIV Golf stars discover Ryder Cup fate as PGA explain controversial decision

The PGA of America have explained that LIV Golf players will be able to compete on Team USA at next year’s Ryder Cup where they will host the…

“Shirtless” Tiger Woods Impressed Mark O’Meara & Friend Once With His Surprising Display of Talent

What do you think about the bond between Tiger Woods and Mark O’Meara? O’Meara calls him “little brother” meanwhile they have also played alongside him for years. While…

Scottie Scheffler follows in Tiger Woods’ footsteps after caddie decision

Masters champion Scottie Scheffler has won more than $62 million in prize money alone this year – with his caddie Ted Scott needing an accountant due to his…

Rory McIlroy Ends Alleged Beef With Tiger Woods by Protecting Him From ‘Greed’ Allegations

The golf world has no shortage of topsy-turvy news right now, especially with the $3B merger looming over. As the PGA Tour-PIF merger talks have taken a contentious…