Sport

Chelsea bersedia melanjutkan kontrak bek tengah: Tawaran menarik daripada Potter?

Menurut laporan terbaru dari Football.London, Chelsea sedang menyediakan kontrak baharu untuk Conor Gallagher di tengah-tengah minat besar daripada kelab Liga Perdana yang lain.

Difahamkan bahawa kontrak semasanya di Stamford Bridge tamat pada musim panas 2025, bagaimanapun, The Blues sedang mempertimbangkan untuk mengikatnya untuk tempoh yang lebih lama kerana mereka ingin menawarkan kenaikan gaji yang kemas untuk memastikan dia kekal di kelab London Barat itu.

Chelsea Bersedia Memanjangkan Kontrak Pemain Tengah Ini: Panggilan Baik Daripada Potter?  |  OneFootball

Kempen Gallagher Untuk Chelsea Setakat Musim Ini

Gallagher menghadapi kempen yang sukar di kelab London Barat itu kerana dia telah bergelut untuk konsisten untuk mereka di tengah-tengah taman itu. Pemain berusia 22 tahun itu hanya menemui jaringan sekali dan berjaya mengutip hanya satu bantuan daripada 26 penampilan untuk Chelsea sepanjang musim ini dalam pelbagai pertandingan.

Pemain antarabangsa England itu kadang-kadang menarik perhatian tetapi gagal untuk dipercayai di kawasan tengah selepas melakukan purata 1.5 terjahan, 0.6 interception, 0.5 clearance, 0.6 pukulan, 0.9 hantaran utama dan 0.5 menggelecek setiap perlawanan dalam bola sepak Liga Perdana. Bagaimanapun, dia patut dipuji kerana kemas dengan pengagihan bolanya selepas menyempurnakan 83.1% percubaan hantarannya di bahagian pertama Inggeris (statistik melalui whoscored).

Panggilan Baik Dari Graham Potter Dalam Melanjutkan Kontraknya?

Gallagher kekal sebagai penyepak bola yang mantap dan boleh membuat beberapa pemintasan penting untuk pasukannya apabila dia bermain dengan yakin di atas padang. Dia mempunyai keupayaan untuk memukul bola dengan kuasa dari jarak jauh. Gallagher adalah terutamanya pemain tengah box-to-box tetapi juga boleh berfungsi sebagai pemain tengah bertahan atau sebagai pemain tengah menyerang jika diperlukan.

Chelsea Akan Memanjangkan Kontrak Pemain Tengah Ini

Sensasi Inggeris juga mempunyai visi untuk mencipta beberapa peluang bermakna untuk rakan sepasukannya di bahagian tengah. Dia biasanya agak bijak dengan pergerakannya di dalam dan sekitar kotak penalti lawan dan boleh mencipta ruang untuk dirinya mendaratkan beberapa pukulan ke sasaran.

Bagaimanapun, segalanya tidak berjaya untuk Gallagher di Chelsea musim ini walaupun dia telah diberi peluang yang mencukupi. Namun, The Blues telah melakukan yang baik untuk bersabar dengan kemajuannya kerana dia telah menunjukkan potensi untuk bermain di peringkat tinggi di kelab London Barat itu.

Gallagher sangat berdisiplin dan boleh membuktikan kemampuannya di Stamford Bridge jika dia terus membangunkan dirinya dalam jangka masa panjang. Pada usia 22 tahun, masa depan agak menjanjikan untuk bakat Inggeris, jadi keputusan Graham Potter menawarkan lanjutan kontrak dan bukannya membenarkan pemergiannya pada penghujung musim adalah satu panggilan yang baik.

sumber: the4thofficial.net

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…