Sport

Jurulatih Thomas Tuchel mengetuai Liverpool?

Jika dia bernasib baik untuk ditukarkan untuk menerajui Liverpool, ini akan menjadi berita baik untuk Tuchel kerana dia akan bekerja di salah satu kelab terbaik dunia.

Jurulatih Thomas Tuchel boleh mengetuai Liverpool dalam masa terdekat.

Jurulatih Thomas Tuchel boleh mengetuai Liverpool dalam masa terdekat.

Walaupun dinilai sebagai calon gelaran pramusim, Liverpool bermain dengan teruk musim ini dan tanggungjawab itu terletak di bahu jurulatih Jurgen Klopp.

Menurut Liverpool Echo, baru-baru ini kepimpinan The Kop sudah mula menunjukkan kesabaran terhadap ketua tentera Jerman itu. Sekiranya Klopp dipecat, calon utama untuk mengambil alih tugas sebagai pengurus Anfield ialah jurulatih Thomas Tuchel.

Dalam temu bual beberapa minggu lalu, Klopp sendiri juga berkata bahawa dia tidak pasti tentang masa depan: “Bukan pada masa ini, tetapi masa depan tidak dapat diramalkan. Kami mempunyai bos yang tenang yang akan mencari jalan untuk menyelesaikan sebarang masalah dan bukannya mencari pengganti.”

Sejak dipecat oleh Chelsea pada awal musim ini, Thomas Tuchel kini masih menganggur dan tidak mempunyai destinasi baharu walaupun menerima banyak permintaan.

Jika dia bernasib baik untuk ditukarkan untuk menerajui Liverpool, ini pastinya berita baik untuk Tuchel kerana dia akan bekerja di salah satu pasukan terbaik dunia dan mempunyai pemain terbaik di tangan.

Khususnya, jika dia menyertai pasukan Merseyside, Tuchel masih boleh bekerja di Liga Perdana dan dia tidak perlu mengambil lebih banyak masa untuk membiasakan diri dengan persekitaran baharu.

Pada masa ini, West Ham turut menyasarkan jurulatih Thomas Tuchel dan melakukan segala-galanya untuk mendapatkan tandatangan pakar strategi Jerman itu kerana pengetahuannya dalam Liga Perdana dan jurulatih berusia 49 tahun itu juga berpengalaman dalam pemulihan. pasukan berada dalam krisis, seperti yang dibuktikan oleh Dortmund dan Chelsea sebelum itu.

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…