Sport

Jamie Carragher menghantar mesej kepada Liverpool mengenai masa depan Jurgen Klopp dan penandatanganan baharu

Ketika Jurgen Klopp berusaha untuk meningkatkan prestasi pasukannya, pemain hebat Liverpool, Jamie Carragher berkata dia akan “menggantikan orang lain di kelab bola sepak sebelum Klopp.”

Wolverhampton Wanderers lwn Liverpool FC - Liga Perdana

Jurgen Klopp sedang mengalami masa yang sukar sebagai bos Liverpool (Gambar: Getty Images)

The Reds mengalami kekalahan 3-0 kepada Wolves pada hari Sabtu untuk meninggalkan mereka di tangga ke-10 dalam carta Liga Perdana dengan hanya lapan kemenangan daripada 20 perlawanan pertama mereka.

Skuad kendalian Klopp hampir tidak dapat memburu kejuaraan dan berdepan perjuangan sebenar untuk kembali ke tempat Eropah dalam apa jua bentuk, tidak kira Liga Juara-Juara.

Soalan telah diajukan mengenai masa depan Klopp, kerana dia mengharungi kempen terburuknya sejak menyertai Liverpool pada 2015, tetapi Carragher berkata dia masih lagi orang yang memegang jawatan itu.

Bagaimanapun, bekas pemain pertahanan England itu tidak menyangka skuad itu sudah siap dan kelab lamanya mungkin memerlukan sehingga lima pemain baharu pada musim panas untuk kembali ke prestasi mencabar kejuaraan mereka.

‘Saya akan menukar orang lain di kelab bola sepak itu sebelum saya menukar Jurgen Klopp,’ kata Carragher kepada Sky Sports.

Jamie Carragher menyokong Jurgen Klopp untuk mengetuai pembinaan semula Liverpool |  'Empat atau lima pemain diperlukan' |  Video |  Tonton Rancangan TV |  Sukan Langit

‘Apabila dia mula-mula masuk, Liverpool berada di tempat keenam atau ketujuh dalam liga dan untuk mencapai kedudukan Liverpool beberapa tahun kebelakangan ini, dia telah membuktikan dia boleh melakukannya. Saya ingin melihat dia melakukannya sekali lagi, saya pasti dia akan melakukannya.

‘Jika anda bercakap tentang pertukaran pengurus, mana-mana pengurus yang datang ke Liverpool perlu membina semula.

‘Saya tidak fikir ia adalah satu kes untuk membeli seorang pemain sahaja. Orang ramai bercakap tentang membawa masuk Jude Bellingham.

‘Semakin lama ia berjalan, rasanya ia lebih besar daripada satu atau dua pemain, mungkin perlu empat atau lima pemain yang perlu masuk.’

‘Anda boleh mempersoalkan Jurgen Klopp dari segi bagaimana ia berlaku? Dia sebahagian daripada itu, pengurusan kumpulan. Tetapi pasukan pengambilan, bagaimana keadaannya daripada hampir memenangi empat trofi musim lalu kepada kedudukan ke-10 dalam liga?

‘Terdapat banyak soalan yang perlu ditanya dan jawapan yang perlu dicari, tetapi permulaan musim depan, saya tidak fikir ada sesiapa pun penyokong Liverpool lebih suka berada di ruang istirahat itu daripada Jurgen Klopp.’

WOLVERHAMPTON, ENGLAND - 04 FEBRUARI: Mohamed Salah dari Liverpool menyatakan satu mata kepada rakan sepasukannya sebelum sepak mula perlawanan Liga Perdana antara Wolverhampton Wanderers dan Liverpool FC di Molineux pada 4 Februari 2023 di Wolverhampton, United Kingdom.  (Foto oleh MB Media/Getty Images)

Ia adalah hari untuk dilupakan untuk Liverpool di Wolves pada hari Sabtu (Gambar: Getty Images)

Klopp tidak mempunyai ilusi mengenai masalah di kelab itu, walaupun dia tidak pernah dibantu oleh banyak kecederaan setakat musim ini.

Dia menyatakan perasaannya dengan jelas selepas tewas kepada Wolves pada hujung minggu ini, dengan mengetahui terdapat derby Merseyside yang besar akan datang untuk pasukannya.

‘Kami perlu mengubahnya segera dalam perlawanan seterusnya. Everton menang hari ini dan mereka berada dalam masa yang baik jadi kami perlu membuktikan satu mata lagi,’ kata Klopp selepas kekalahan di Molineux.

‘Buat masa ini, saya sangat kecewa dan marah mengenai 15 minit pertama, saya tidak dapat mencari perkataan untuknya. Kemudian kami mempunyai peluang untuk menjaringkan gol.

‘Ia mungkin 2-1 dan itu akan mengubah segala-galanya yang saya pasti. Wolves berhak mendapat tiga mata. Berapa lama kita mahu menderita?’

sumber: metro.co.uk

 

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…