Sport

Pengurus Manchester United, Erik ten Hag membuat pengakuan atas risiko Casemiro

Casemiro bermain 80 minit menentang Nottingham Forest pada hari Rabu walaupun Man United bermula dengan kelebihan agregat 3-0.

Casemiro bersedia untuk kembali ke kesebelasan utama United dalam ligaCasemiro bersedia untuk kembali ke kesebelasan utama United dalam liga

Erik ten Hag mengakui Casemiro berisiko mengalami kecederaan tetapi menegaskan ia terpakai kepada semua pemain tetap Manchester United.

Casemiro, 30, bermula dalam ketiga-tiga perlawanan piala menentang Nottingham Forest dan Reading dalam 10 hari terakhir malah muncul selama 30 minit dalam kemenangan suku akhir Piala Liga ke atas Charlton bulan lepas.

Pemain Brazil itu telah beraksi dalam 12 daripada 13 perlawanan terakhir United di Liga Perdana, menghabiskan 90 minit dalam 11, dan hanya menepis kekalahan di Arsenal melalui penggantungan.

Sejak penampilan pertama penuh United menentang Real Sociedad pada 8 September, Casemiro telah bermain di bangku simpanan dalam tiga daripada 25 perlawanan United.

Bruno Fernandes hanya pernah terlepas satu perlawanan United kerana kecederaan atau sakit sepanjang tiga tahun bersama kelab itu dan dia telah diletakkan di bangku simpanan dua kali musim ini.

“Dia penting tetapi dalam bola sepak teratas ada risiko dan kami tahu itu,” kata Ten Hag mengenai Casemiro. “Kami tahu pemain mengalami kecederaan dan anda tidak boleh mengelaknya. Sudah tentu, jika anda mahu berjaya pada musim ini, anda memerlukan pemain utama anda dan itulah kebenarannya.

“Saya fikir tidak mungkin untuk mempunyai dua Casemiros atau dua Christian Eriksens. Saya fikir dalam bahagian itu kita boleh menjadi lebih mendalam tetapi juga saya fikir kita berkata sebelum musim ini bahawa kita mahu memulihkan Man United tetapi ia akan mengambil masa. Ia akan mengambil musim untuk mendapatkan kembali hari-hari apabila anda boleh bersaing untuk segala-galanya dan untuk trofi tertinggi di dunia.

Casemiro: 'raksasa' bahagian tengah menghidupkan semula MU

“Ia adalah (risiko) untuk setiap pemain dan Bruno juga bermain setiap perlawanan. Pemain-pemain itu mampu melakukannya dan itulah sebabnya mereka sangat bagus. Anda sentiasa boleh bergantung kepada mereka sebagai sebuah kelab dan itulah sebabnya mereka telah memenangi begitu banyak trofi. .

“Casemiro di Real Madrid, saya rasa juga di sana dia bermain begitu banyak perlawanan.”

Casemiro sangat hebat untuk United

Casemiro sangat hebat untuk United

Awal minggu ini, Ten Hag meluahkan rasa kesalnya terhadap kekasaran melulu penyerang Reading Andy Carroll dalam kekalahan 3-1 Piala FA mereka di United, serta siku tanpa hukuman penyerang Crystal Palace, Jean-Philippe Mateta terhadap Lisandro Martinez.

United tidak diberikan penalti dalam kemenangan pertengahan minggu menentang Forest apabila Remo Freuler menggodam Wout Weghorst pada bahagian kaki. VAR Michael Salisbury tidak menasihatkan pengadil di atas padang, David Coote untuk menyemak semula kesalahan itu.

United meminta penjelasan daripada Lembaga Pegawai Perlawanan Permainan Profesional mengenai mengapa benteng mereka diletakkan lebih jauh ke belakang untuk kejayaan sepakan percuma Lucas Digne dalam kekalahan kepada Aston Villa pada November, tetapi Ten Hag mengecilkan keputusan baru-baru ini terhadap mereka.

sumber:manchestereveningnews

 

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…