Bintang Liverpool itu digugurkan daripada skuad Liga Juara-Juara walaupun rekod kemenangannya menentang Real Madrid.

Bintang Liverpool, Arthur Melo telah dipecat daripada skuad Liga Juara-Juara kelab itu.

Bintang Liverpool dipecat daripada skuad Liga Juara-Juara walaupun rekod kemenangannya menentang Real Madrid

Skuad kendalian Jurgen Klopp sedang mengalami musim yang huru-hara. The Reds kini berada di tangga kesembilan dalam Liga Perdana, tujuh mata dari empat tempat teratas dan 21 mata di belakang Arsenal.

Sementara itu, Liverpool juga terkeluar daripada kedua-dua piala domestik dan telah diundi menentang Real Madrid dalam pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara, dalam ulangan perlawanan akhir musim lalu.

Sememangnya, saingan utama Eropah bermula semula pada bulan ini, dan 16 kelab yang masih terlibat terpaksa menghantar skuad baharu untuk peringkat kalah mati.

Terdapat banyak spekulasi mengenai siapa yang akan menyertai skuad 25 pemain Liverpool selepas menandatangani Cody Gakpo pada Januari, dan kembalinya daripada kecederaan Naby Keïta dan Alex Oxlade-Chamberlain.

Arthur Melo terlepas pemotongan Liga Juara-Juara

Arthur Melo dari Liverpool diketepikan selama empat bulan

Menurut Sporting News, Arthur dan Calvin Ramsay telah terlepas peluang menyertai skuad Liga Juara-Juara Klopp.

Pemain pinjaman Juventus itu hanya bermain 13 minit untuk Liverpool musim ini kerana kecederaan paha yang teruk.

Namun Arthur mempunyai rekod kemenangan menentang lawan Liga Juara-Juara Liverpool seterusnya, tidak seperti kebanyakan pemain Liverpool.

Semasa di Barcelona, ​​pemain Brazil itu bermain dengan Los Blancos sebanyak lima kali, menang tiga kali, seri dan hanya kalah satu pertemuan menentang mereka.

Sementara itu, Ramsay juga pernah menjadi mangsa kecederaan, dengan pemain musim panas itu hanya beraksi dua kali dalam pasukan utama sejak menandatangani kontrak dari Aberdeen.

Di tempat lain, Stefan Bajcetic kini berada di Senarai B setelah berada di kelab itu selama lebih dua tahun. Sebaliknya, dia layak menyertai skuad Liga Juara-Juara sebagai pemain bawah 21 tahun.

Tambahan pula, Luis Diaz telah dikekalkan walaupun ketiadaan kecederaan jangka panjangnya. Ada harapan pemain sayap itu boleh memainkan peranan dalam peringkat akhir Liga Juara-Juara.

sumber: www.sportbible.com

 

Related Posts

© 2024 Blog HotNews - Privacy and Terms Policy - mail@allplaynews.com