Sport

Sepuluh penandatanganan terburuk Jurgen Klopp kerana kekurangan perjanjian Januari menjejaskan Reds

Liverpool telah dihukum secara meluas kerana melakukan sedikit perniagaan pada jendela perpindahan Januari, walaupun hakikatnya masalah berterusan kelab itu masih belum ditangani oleh hierarki The Reds.

Brighton & Hove Albion lwn Liverpool: Pusingan Keempat Piala FA Emirates

Bos Liverpool, Jurgen Klopp telah melakukan kesilapan dalam pasaran perpindahan. (Imej: GETTY)

Walau bagaimanapun, ia boleh menjadi satu rahmat terselindung dengan Jurgen Klopp hampir tidak memegang rekod teladan dalam pasaran. Di sini  Express Sport  melihat sepuluh pemain Jerman terburuk sepanjang tempoh tujuh setengah tahun beliau berkhidmat.

Marko Grujic

Pemain Serbia itu adalah pemain pertama Klopp yang menandatangani sebagai pengurus Liverpool tetapi malangnya, dia juga antara yang paling teruk. Grujic gagal masuk ke dalam pasukan utama di Anfield dan hanya membuat 16 penampilan dalam tempoh empat tahun sebelum menyertai Porto pada 2020.

Steven Caulker

Terdapat beberapa perpindahan asing daripada ketibaan Caulker di Anfield secara pinjaman daripada QPR. Bek tengah itu hampir tidak digunakan dalam pertahanan sebaliknya menghabiskan lebih banyak masa sebagai penyerang sementara dalam penampilan kameo lewat. Satu langkah yang pelik.

Loris Karius

Oh sayang. Beberapa pemain Liverpool akan diingati seburuk Loris Karius. Penjaga gol itu kelihatan seperti seorang lelaki yang baik tetapi seluruh kariernya akan sentiasa sinonim dengan perlawanan akhir Liga Juara-Juara 2018 di mana dia menyebabkan pasukannya berpeluang merebut trofi. Telah melakukan pelbagai kesilapan dalam Liga Perdana sebelum saat itu.

Perpindahan Loris Karius runtuh apabila pampasan menghalang Liverpool keluar - Liverpool FC - This Is Anfield

Ragnar Klavan

Bek tengah Estonia itu telah ditandatangani dalam tempoh tertentu kerana The Reds telah bergelut di bahagian pertahanan namun dia gagal mengatasi masalah ini. Dia membuat 53 penampilan untuk kelab itu sepanjang dua tahun tetapi terkeluar daripada gambar pasukan utama sebaik sahaja Virgil van Dijk menjadikan kedudukan miliknya.

Dominic Solanke

Terdapat banyak gembar-gembur mengelilingi Solanke selepas ketibaannya dari Chelsea namun dia gagal untuk memenuhinya. Lelaki Inggeris itu hanya menjaringkan satu gol untuk kelab tetapi masih mampu menyumbang dalam beberapa cara dengan Bournemouth membelanjakan £19 juta untuk perkhidmatannya pada 2019.

Adrian

Sukar untuk memberikan terlalu banyak pertimbangan kepada penjaga gol gantian tetapi Adrian tidak mempunyai kualiti yang diperlukan. Pemain Sepanyol itu terlalu terdedah kepada kesilapan apabila mewakili Alisson terutamanya dalam pertembungan Liga Juara-Juara menentang Atletico Madrid pada 2020 dan sejak itu jatuh kepada pilihan ketiga selepas kemunculan Caoimhin Kelleher.

Takumi Minamino

Pemain sayap itu menyertai untuk memberikan sokongan yang sangat diperlukan kepada tiga penyerang cemerlang Sadio Mane, Roberto Firmino dan Mohamed Salah. Bagaimanapun, dia gagal berbuat demikian dan mendapati masa permainan semakin sukar dan sukar diperoleh apabila Klopp memperkuatkan skuadnya pada jendela berikutnya.

Minamino melakukan kesilapan apabila memilih Liverpool - Bola Sepak Inggeris

Ben Davies

Davies adalah contoh pembelian panik. Liverpool sangat kekurangan bek tengah berikutan kecederaan jangka panjang kepada Van Dijk, Joe Gomez dan Joel Matip jadi beralih kepada Davies kerana dia boleh didapati. Bagaimanapun, dia tidak pernah bermain, akhirnya pergi ke Rangers pada 2022.

Ozan Kabak

Seperti Davies, Kabak adalah lebih daripada pembelian panik. Walau bagaimanapun, tidak seperti pemain pertahanan Inggeris itu, dia menerima sedikit masa permainan yang gagal menarik perhatian dalam kebanyakan penampilannya sebelum Nat Phillips dan Rhys Williams menulis diri mereka dalam cerita rakyat kelab dengan menjadikan kedudukan mereka sendiri dalam run-in.

Arthur Melo

Pemain Brazil itu menyertai pada hari tarikh akhir musim panas tetapi hanya membuat satu penampilan untuk kelab itu selepas mengalami kecederaan teruk. Dia bersedia untuk kembali tidak lama lagi namun nampaknya sangat tidak mungkin dia akan menjadi jawapan kepada masalah bahagian tengah The Reds.

Liverpool ambil Arthur Melo secara pinjaman daripada Juventus untuk menyelesaikan masalah bahagian tengah |  Tetingkap pemindahan |  Penjaga

sumber: www.liverpoolecho.co.uk

 

Related Posts

‘I played against Jack Nicklaus – this is what I think about Tiger Woods GOAT debate’

Jack Nicklaus and Tiger Woods are two of the all-time greats, but who boasts the better career? Jack Nicklaus and Tiger Woods at the 150th Open Championship. (Image:…

Rory McIlroy provides damning stance of LIV Golf and PGA Tour stars over merger

A report earlier this week claimed that PGA Tour players were demanding that LIV Golf members handed the money they had earned from the Saudi league back in…

Tiger Woods labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over latest PGA Tour rumour

PGA Tour golfers Tiger Woods and Patrick Cantlay were labelled ‘petty, vindictive and greedy’ over the latest rumour surrounding the LIV Golf League. Prominent golf journalist Alan Shipnuck…

Despite Tiger Woods & Co’s ‘Vindictive’ Actions, Bryson DeChambeau Proves He’s the Bigger Person With PGA of America Gesture

On September 17, the PGA of America made a statement ahead of the Presidents Cup. Despite LIV Golfers already being allowed to compete at the Ryder Cup and…

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement

One Burning LIV Golf Question Plagues Fans Despite Big Ryder Cup Announcement: ‘Were They Not Eligible Before?’ There has been no update on the PIF merger so far….

‘Insane’ Tiger Woods Accusation From Open Championship Commentator Leaves Fans Demanding Punishment

Tiger Woods has been a major talking point ahead of the 2024 Open Championship at Royal Troon, with former pros and pundits alike questioning the 48 year old’s…